London Fashion Week i prezentacja kolekcji Marty Jakubowski

Marta to najsilniejszy polski akcent na londyńskim tygodniu mody, który potrwa do wtorku 22 września. Organizatorzy imprezy, British Fashion Council, zaprosili Martę do grupy tzw. New Gens, czyli młodych, wyjątkowo obiecujących projektantów, których pokazy znajdują się w oficjalnym programie imprezy.

To duże wyróżnienie, zważywszy, że London Fashion Week jest najważniejszym wydarzeniem brytyjskiego świata mody, na które zjeżdżają się dziennikarze, fotografowie, a przede wszystkim buyerzy (czyli kupcy) reprezentujący butiki modowe z całego świata.

W Londynie oglądają kolekcje, które na sezon wiosna-lato przygotowali projektanci z takich domów mody jak Vivienne Westwood czy Paul Smith. Ale jednocześnie Londyn jest znany ze swojej energii i gotowości do eksperymentowania, tutaj najłatwiej można zobaczyć młodych projektantów i poczuć nowe trendy. Z kolei Paryż i Nowy Jork to rynki zdecydowanie bardziej klasyczne, skoncentrowane na najbardziej prestiżowych firmach i znanych nazwiskach.

Trwająca właśnie impreza jest prawdziwym eksperymentem. London Fashion Week wyprowadził się z eleganckiego Sommerset House, gdzie gościł przez ostatnie 5 lat, i przeniósł się na Soho... na parking. Przestrzeń kilkupiętrowego parkingu przy Brewer Street zmieniła się w białe stanowiska, gdzie projektanci mogą prezentować swoje kolekcje finezyjnych kapeluszy, kolorowych toreb, stonowanych sukienek i mocnej biżuterii.

Jedną z najciekawszych kolekcji zaprezentowała Rosh Mahtani, młoda Brytyjka, którą Boska Komedia Dante Alighieri zainspirowała do tego, by zaprojektować pobite skorupy naczyń i pucharów, oczywiście ze złota.

Rosh zwraca uwagę na to, że po raz pierwszy London Fashion Week jest tak szeroko otwarty dla publiczności. Wprawdzie wejściówki na teren imprezy ma nie więcej niż 5000 osób, a na najbardziej prestiżowe pokazy można dostać się tylko za specjalnym zaproszeniem, ale na Soho ustawiono ogromne ekrany, na których każdy może zobaczyć, co dzieje się na wybiegach. To najlepszy przejaw tego, że projektanci mody zmieniają strategię, rezygnują z ekskluzywności i prestiżu żeby być bliżej ludzi.
Trwa ładowanie komentarzy...